Jak podbić serca konsumentów papryki

Serge Aime Kouakou jest szefem kuchni od 15 lat. Pochodzi z Wybrzeża Kości Słoniowej i początkowo praktykował w Londynie, zaś obecnie prowadzi własną restaurację w Almerii, dlatego stara się dostosować swój styl gotowania do hiszpańskich preferencji. Serge stawia sobie za cel przekonanie jak najszerszego grona osób do spożywania i polubienia warzyw.

Inspiracja

„Warzywa świetnie wpisują się w modę na zdrowe żywienie. Są przy tym niezwykle wszechstronne! Dwa lata temu trafiłem na firmę Rijk Zwaan, której specjaliści zaprezentowali mi różne nowe produkty – na przykład pomidor o tak intensywnie wybarwionym miąższu, że sprawdza się nawet jako składnik sushi, a także wiele odmian sałat liściastych, które można przyrządzić na różne sposoby. Tego rodzaju innowacje inspirują mnie do kulinarnych eksperymentów i poszukiwań. W zamian dzielę się z Rijk Zwaan swoim doświadczeniem, które zostanie wykorzystane w pracach nad nowymi produktami firmy”.

Zaskakująco słodka

„Zasadniczo uważam, że warzywa powinny zachowywać swój oryginalny smak bez względu na to, jak zostaną przyrządzone. Weźmy na przykład paprykę Sweet Palermo. Jest bardzo słodka, ale nie przesłodzona, z idealnie wyważoną nutą kwasowości. Cienka skórka i niemal zupełny brak nasion pozwalają przyrządzać ją na wiele różnych sposobów: mogę ją upiec w piekarniku lub podać w sałatce, świetnie sprawdza się również jako przekąska. Niektóre osoby nie są entuzjastycznie nastawione do tradycyjnych odmian papryk. Dzięki takim innowacjom łatwiej przekonać nowych konsumentów do spożywania większych ilości warzyw.”